BİGEP PROJESİ KAPSAMINDA ''TARİHİMİ YAŞAYARAK ÖĞRENİYORUM'' İYİ UYGULAMA ÖRNEĞİ

BİGEP PROJESİ KAPSAMINDA ''TARİHİMİ YAŞAYARAK ÖĞRENİYORUM'' İYİ UYGULAMA ÖRNEĞİ

Öğrencilerimiz tarihi bilgilerini okulda uygulamalarla geliştirip bu sürece tarihi tecrübeye sahip velilerimizi de katarak

birlikte tarihimizde yaşanan olayların

daha iyi anlaşılması ve tarihimizin gerçekliklerine ulaşılmasında

kollektif çalışma ile somut örnekler oluşturmuştur.

Tarihi objeler üzerinde tarihi yeniden yaşama imkanı sunulmuştur.

İlk etkinliğimizde Neolitik dönemde tarımsal faaliyetlerin başlamasıyla birlikte insanların gıda ihtiyacını karşılamak üzere

buğdayın taş havan içerisinde öğütülmesi ile un haline getirip tüketilmesi somutlaştırılmış olup

tarihsel çerçevede empati yapılmasına olanak sağlanmıştır.

İkinci etkinliğimizde Kırgızistan’da bulunan ve geçmişleri milattan önceye dayanan kaya resimleri örnek alınıp

bulunduğumuz şartlara paralel taşlar üzerine eski çağda sosyal hayat ve inanç resmedilmiştir.

Üçüncü etkinliğimizde Roma lejyonu nasıl oluru göstermek maksadıyla öğrencimiz tarafından somut bir ürün ortaya konulmuştur.

Dördüncü etkinliğimizde Türklerin kullanmış olduğu ilk takvim olan on iki hayvanlı Türk takvimiyle alakalı

öncelikle araştırma görevi verilmiş ayrıca somut örnekler  sunulmuştur.

Beşinci etkinliğimizde Türklerde konar-göçer yaşamla ilgili drama canlandırması yapılmıştır.

 

 

03.03.2025 42

03-03-202503-03-202503-03-2025

03-03-2025

 

03-03-202503-03-202503-03-202503-03-2025

 

































04-03-2025

04-03-2025

04-03-2025

03-03-2025

04-03-2025

                                                                     











 

 

 

 

 

 


 Öğrencilerimizin bütün bu uygulamalarla ulaştıkları çıktılar:

-Tarihi yaparak yaşayarak öğrenmişlerdir.

-Tarihsel empati duyguları gelişmiştir.

-Sorumluluk bilincinde ve özgüven duygusunda gözle görülür artış olmuştur.

-Kollektif çalışma,bir süreci başlatma ve katkı sağlama   

durumları artmıştır.

-Akademik, genel kültür bilgilerine katkı sağlanmış olup öğrendiklerini sınıfta sunmuşlardır.

-Türkiye yüzyılı maarif modeline uygun öğrenme ortamında kalite sağlanmış,

öğrenmeyi öğrenme temasıyla yola çıkılmıştır.

Böylece süreç sonucunda öğrencilerimiz okuldan dışarıya taşmış olup tarihiyle bütünleşmiştir.

 Bu iyi uygulamayı geliştiren öğretmenlerimize teşekkür ederiz...