Öğrencilerimiz tarihi bilgilerini okulda uygulamalarla geliştirip bu sürece tarihi tecrübeye sahip velilerimizi de katarak birlikte tarihimizde yaşanan olayların daha iyi anlaşılması ve tarihimizin gerçekliklerine ulaşılmasında kollektif çalışma ile somut örnekler oluşturmuştur. Tarihi objeler üzerinde tarihi yeniden yaşama imkanı sunulmuştur. İlk etkinliğimizde Neolitik dönemde tarımsal faaliyetlerin başlamasıyla birlikte insanların gıda ihtiyacını karşılamak üzere buğdayın taş havan içerisinde öğütülmesi ile un haline getirip tüketilmesi somutlaştırılmış olup tarihsel çerçevede empati yapılmasına olanak sağlanmıştır. İkinci etkinliğimizde Kırgızistan’da bulunan ve geçmişleri milattan önceye dayanan kaya resimleri örnek alınıp bulunduğumuz şartlara paralel taşlar üzerine eski çağda sosyal hayat ve inanç resmedilmiştir. Üçüncü etkinliğimizde Roma lejyonu nasıl oluru göstermek maksadıyla öğrencimiz tarafından somut bir ürün ortaya konulmuştur. Dördüncü etkinliğimizde Türklerin kullanmış olduğu ilk takvim olan on iki hayvanlı Türk takvimiyle alakalı öncelikle araştırma görevi verilmiş ayrıca somut örnekler sunulmuştur. Beşinci etkinliğimizde Türklerde konar-göçer yaşamla ilgili drama canlandırması yapılmıştır.
|